Konkurs odwrócony to sprawdzona, bardzo skuteczna akcja marketingowa oparta na współdziałaniu organizatora i podmiotów w imię określonej idei którą współdzielą.

Gwarantuje rzeczywiste zainteresowanie usługą/produktem oraz poprzez interakcję – samodzielne działanie w ramach zadań, wyzwalających pozytywne emocje, a także utożsamienie marki z komunikowanymi wartościami.

To skuteczny sposób dotarcia do grup targetowych związanych z edukacją (np przedszkoli). W ramach działań informacje o marce i ważnych dla niej wartościach docierają nie tylko do nauczycieli/opiekunów i dzieci, ale także rodziców (grupy biorące w niej udział są oznaczone specjalnymi brandowymi certyfikatami np. „grupa należy do klubu ratowników przyrody”).

Na usługę i przebieg akcji składają się:

  1. Stworzenie strony akcji oraz materiałów metodycznych i zadań do realizacji w ramach akcji.
  2. Rozesłanie zaproszenia do grupy targetowej, np przedszkoli, szkół, bibliotek.
  3. Rejestracja zainteresowanych jednostek.
  4. Rozesłanie do zarejestrowanych jednostek materiałów metodycznych oraz  puli zadań do realizacji w ramach pracy metodycznej z dziećmi.
  5. Realizacja zadań przez jednostki i dokumentacja zdjęciowa.
  6. Przesłanie dokumentacji.
  7. Przyznanie nagród, rozesłanie nagród i certyfikatów opiekunom np. nauczycielom.

Statystyki na podstawie akcji:
Akademia Kici Koci

Liczba placówek zaproszonych do akcji

Liczba zaangażowanych placówek

Liczba zaangażowanych dzieci

Dotychczasowe realizacje:

Strona akcji Ty też możesz uratować świat
www.tytezmozeszuratowacswiat.pl
Strona akcji Akademia Żubra Pompika
www.akademiazubrapompika.pl
Strona akcji: Czytam sobie 10 lat!
www.czytamsobie10lat.pl
Strona akcji Przyjaciele Poli i Piotrusia
www.przyjacielepoliipiotrusia.pl

Materiały dydaktyczne do akcji:
Akademia Kici Koci