Konkurs odwrócony to sprawdzona, bardzo skuteczna akcja marketingowa oparta na współdziałaniu organizatora i podmiotów w imię określonej idei którą współdzielą.
Gwarantuje rzeczywiste zainteresowanie usługą/produktem oraz poprzez interakcję – samodzielne działanie w ramach zadań, wyzwalających pozytywne emocje, a także utożsamienie marki z komunikowanymi wartościami.
To skuteczny sposób dotarcia do grup targetowych związanych z edukacją (np przedszkoli). W ramach działań informacje o marce i ważnych dla niej wartościach docierają nie tylko do nauczycieli/opiekunów i dzieci, ale także rodziców (grupy biorące w niej udział są oznaczone specjalnymi brandowymi certyfikatami np. „grupa należy do klubu ratowników przyrody”).
Na usługę i przebieg akcji składają się:
- Stworzenie strony akcji oraz materiałów metodycznych i zadań do realizacji w ramach akcji.
- Rozesłanie zaproszenia do grupy targetowej, np przedszkoli, szkół, bibliotek.
- Rejestracja zainteresowanych jednostek.
- Rozesłanie do zarejestrowanych jednostek materiałów metodycznych oraz puli zadań do realizacji w ramach pracy metodycznej z dziećmi.
- Realizacja zadań przez jednostki i dokumentacja zdjęciowa.
- Przesłanie dokumentacji.
- Przyznanie nagród, rozesłanie nagród i certyfikatów opiekunom np. nauczycielom.