Rodzaj reklamy, która stanowi integralną część treści portalu. Jest maksymalnie zaadaptowana do stylistyki i standardów edytorskich. Wpisuje się w potrzeby i zainteresowania czytelników. Często przygotowywana we współpracy marki i redakcji.
Reklama natywna w serwisie to:
- Artykuł sponsorowany / rekomendacyjny / ekspercki, z treściami wideo, lokowanym produktem lub grafiką.
- Cykle redakcyjne i raporty specjalne
- Konkurs sponsorowany
- Serwis sponsorowany
Reklama natywna realizowana jest za pomocą:
- content marketingu,
- treści wideo,
- lokowania wizerunku,
- grafiki sponsorowanej,
- porównywarek produktowych,
- artykułów i wywiadów
Zalety:
- Visibility – znacznie większa widoczność (zauważalność) niż tradycyjna reklama bannerowa;
- Nie blokowana przez systemy ad-block;
- Faktyczny kontakt z konsumentem poprzez dostarczanie treści przynoszących wartość;