Sytuacja wyjściowa
Firma CD Projekt Sp. z o.o. wydała kolejny film na DVD przeznaczony dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Zaplątani ( produkcja Disney). Dystrybutor dysponował produktami promocyjnymi oraz materiałami elektronicznymi, takimi jak kolorowanki z bohaterami, wywiady, instrukcje przygotowania fryzur.
Cel Kampanii
Kampania wizerunkowa – mająca poinformować grupę docelową o dostępności filmu Zaplątani na DVD i Blu-ray, wytworzenie więzi emocjonalnej między bohaterami i dziećmi oraz pozytywnych konotacji produktu u rodziców. Wytworzenie chęci posiadania filmu w domowej kolekcji.
Grupa docelowa
- Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Rodzice dzieci w powyżej określonym wieku
Idea
Poprzez udostępnienie materiałów edukacyjnych i zabawowych oraz organizację konkursu firma wspiera wartościowe rodzinne formy spędzania czasu, angażując emocje i wpływając na pozytywny, spersonalizowany odbiór produktu przez grupę docelową.
Przebieg
1 tydzień (od dnia premiery) | 2 tydzień |
---|---|
Tapeta ROS | Konkurs + banner |
Wstęp dedykowany | Tapeta (dział DVD) |
Informacje redakcyjne | Informacje redakcyjne |
Tydzień z filmem | Rectangle z Video Ad |
Wsparcie newsletterem (bilboard + zajawka redakcyjna) | Wsparcie newsletterem (bilboard + zajawka redakcyjna) |
Wsparcie FB | Wsparcie FB |
W trakcie trwania 2-tygodniowej kampanii prowadzone były różnorodne działania, które miały sprawić, że wszyscy użytkownicy portalu będą wiedzieć o nowej premierze DVD oraz wyzwolić w jak największej liczbie użytkowników chęć posiadania filmu.
Zdecydowaliśmy się na bardzo widoczne formaty, jak tapeta, które ze względu na doskonałej jakości kadry z filmu i bardzo pozytywny przekaz nie drażniły, a nawet wpływały dodatnio na estetykę jako tapeta portalu. Tapeta towarzyszyła użytkownikom przez cały tydzień, na wszystkich odsłonach. Po kliknięciu w nią użytkownik był przekierowany do opisu produktu w sklepie internetowym.
Dodatkowe informacje o filmie dostępne były poprzez działania redakcyjne ( także na profilu FB oraz w newsletterze). Doskonałym i koniecznym uzupełnieniem był trailer filmu zamieszczony w jednej z reklam graficznych. Aby przyzwyczaić dzieci do bohaterów, publikowaliśmy przez pierwszy tydzień, każdego dnia inne materiały o charakterze rozrywkowym: zabawy, quizy, kolorowanki, pomysły na fryzurki dla dziewczynek.
W celu wytworzenia emocji i interakcji z użytkownikami został ogłoszony konkurs na „zaplątane fryzury“ trwający 2 tygodnie. Autopromocja konkursu to baner, zdjęcia nagród i zajawka konkursowa w newsletterze oraz na profilu FB.
Efekty
- Ponad 2 760 000 odsłon formatów graficznych z wizerunkiem produktu i wyraźnym tytułem
- 19 388 – akcji kliknięć w formaty przekierowujących do stron zakupowych lub informacyjnych (wg sugestii klienta)
- 150 000 odsłon materiałów rozrywkowych dotyczących filmu