Rodzaj reklamy, która stanowi integralną część treści portalu. Jest maksymalnie zaadaptowana do stylistyki i standardów edytorskich. Wpisuje się w potrzeby i zainteresowania czytelników. Często przygotowywana we współpracy marki i redakcji.

Reklama natywna w serwisie to:

  1. Artykuł sponsorowany / rekomendacyjny / ekspercki, z treściami wideo, lokowanym produktem lub grafiką.
  2. Cykle redakcyjne i raporty specjalne
  3. Konkurs sponsorowany 
  4. Serwis sponsorowany

Reklama natywna realizowana jest za pomocą:

  • content marketingu,
  • treści wideo,
  • lokowania wizerunku,
  • grafiki sponsorowanej,
  • porównywarek produktowych,
  • artykułów i wywiadów

Zalety:

  • Visibility – znacznie większa widoczność (zauważalność) niż tradycyjna reklama bannerowa;
  • Nie blokowana przez systemy ad-block;
  • Faktyczny kontakt z konsumentem poprzez dostarczanie treści przynoszących wartość;