Sytuacja wyjściowa

Firma Nintendo umacnia pozycję na rynku Polskim, w szczególności nacisk kładąc na konsole 3 DS. 

Cel Kampanii

Kampania wizerunkowa – budowanie wizerunku produktów Nintendo jako zdrowej rozrywki dla całej rodziny, produktu dla rodzin dynamicznych, aktywnych, lubiących wyzwania i przygodę. Informująca o walorach produktu, ale przede wszystkim stawiająca na wytworzenie więzi emocjonalnej i pozytywnych konotacji produktu, postrzeganie go jako doskonałego prezentu na nadchodzące Święta.

Grupa docelowa

Szeroka to grupa docelowa produktu, to całe rodziny, od maluszków do seniorów. Komunikujemy szczególnie mocno do dzieci wczesnoszkolnych i szkolnych oraz ich rodziców.

Idea

Poprzez zorganizowanie konkursu wytwarzamy emocje, mobilizujemy rodziny do konkursowych aktywności. Jednocześnie podkreślamy, że konkurs to nie rywalizacja, ale pretekst do wspólnie spędzonego czasu i doskonałej zabawy w trakcie przygotowań zgłoszeń.

Nowoczesna formuła konkursu, narzędzia video i czysty nowoczesny layout strony konkursowej podkreślają charakter ludzi, którzy korzystają z produktów Nintendo. To nowoczesna i dynamiczna grupa. Każdy chciałby do niej należeć.

Przebieg

Ogłoszona akcja konkursowa – „Nasza aktywna rodzina” polegała na nakręceniu krótkiego video, zaprezentowaniu aktywnie swojej rodziny. Do wygrania konsole, które zapewniały aktywne spędzanie czasu na wszystkich rodzinnych spotkaniach.

Zrobiliśmy osobną sekcję konkursową, czyli stronę bez zewnętrznych obcych treści, na tej stronie screening produktowy.
Użytkownicy przesyłali video osadzone w youtubie – te po weryfikacji redaktora były zamieszczane w sekcji konkursowej.

W drugim etapie konkursu odbywa się głosowanie.

Konkurs kończymy kilka dni przed świętami, by ci, którym się nie udało wygrać mogli się w konsolę na święta zaopatrzyć w sklepie.

Konkurs autopromowany:

  • na Stronę Główną portalu wyciągane ostatnio dodane filmiki – okno główne, zmieniane 3-5 x tydzień,
  • reklama banerowa – rectangle cap = 3 na ROSie,
  • mailingi – 3 x 20 000 uu,
  • newsletter 20 000 uu / 1-2 x tydzień,
  • dział konkursy – non stop,
  • FB – przypomnienia, prezentacja filmików, wywoływanie i moderacja dyskusji.

Dodatkowo jako uzupełnienie całości do dyspozycji klienta jest redakcyjny box „Na czasie” – łam lewy portalu (świetnie klikalny i na wszystkich odsłonach; treści: raz prezentujemy konkurs na czasie, raz video na czasie, a raz produkt – prezent na czasie.

Nasza sugestia:
Zwycięska rodzina powinna dostać propozycję nakręcenia rodzinnej imprezy z wygraną konsolą, by powstał materiał przydatny do realizacji kolejnych materiałów promocyjnych, warto pomyśleć o odpowiednim artykule, fragmencie wywiadu z nimi.

Mamy stałą styczność z produktem przez przeszło 2 m-ce, wykorzystanie nowoczesnych technologii – klient wykorzystuje ten sam materiał co w tv, a tu jeszcze ma komentarze (moderowane) i interakcję konkursową, skojarzenie marki z aktywnym i rodzinnym spędzaniem czasu, interakcję angażującą emocje, nienachalną reklamę i materiał PR-owy po akcji.

Efekty

  • Ponad 100 000 odsłon formatów autopromocyjnych
  • 17 000 użytkowników unikalnych na stronie konkursowej
  • 160 nadesłanych filmów, w tym kilkadziesiąt zakwalifikowanych