Sytuacja wyjściowa

Żywiec Zdrój wystartował z kolejną odsłoną akcji „Mamo, Tato, wolę wodę”, która jest pionierskim projektem stworzonym przez pedagogów, psychologów i dietetyków dziecięcych oraz rodziców, którego celem jest wykształcenie u dzieci dobrych nawyków żywieniowych. Postawiono nowy serwis kierowany zarówno do rodziców, jak i do dzieci, na którym rodzice mogli poczytać o zaletach picia wody przez dzieci, natomiast najmłodsi mogli zagrać w ciekawe gry.

Cel Kampanii

Promocja akcji „Mamo, Tato, wolę wodę” oraz nowego serwisu Klienta.

Grupa docelowa

Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Idea

Podkreślenie roli wody w diecie dzieci, wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u najmłodszych, przybliżanie dzieciom zasad zdrowego żywienia.

Przebieg

W czasie trwania 6 -tygodniowej kampanii prowadzone były zróżnicowane działania, aby wypromować akcję „Mamo, Tato, wolę wodę”. Były to zarówno działania typowo reklamowe, jak i wparcie redakcyjne akcji.

Zaczęliśmy promocję od mocnego wsparcia w postaci screeningu, który pojawił się na całym serwisie Czasdzieci.pl. Równo ze screeningiem włączona została belka expand oraz zamieszczony został artykuł, aby pomimo zmian kreacji na portalu zostały stałe elementy, które utrwalą wizerunek akcji.

Dodatkowo przez pierwsze dwa tygodnie kampanii wsparliśmy akcję wstępem dedykowanym (dużym boxem na stronie głównej portalu), który przekierowywał bezpośrednio na serwis Klienta do działu artykułów.

W drugim i trzecim tygodniu pojawił się toplayer zamieszczony w „Strefie rodzica”, czyli  na tych podstronach serwisu, które kierowane są tylko do rodziców (m.in. zakładki: w domu, w mieście, artykuły, eksperci, porady).

Następnie w piątym i szóstym tygodniu włączyliśmy toplayer na „Strefie dziecka”, czyli na wszystkich podstronach kierowanych bezpośrednio do dzieci (m.in. zakładki: gry, kolorowanki, czytanki, bajki, konkursy). Toplayer przekierowywał do gier, które Klient ma na swoim serwisie.

Oprócz powyższych kreacji, od trzeciego tygodnia emitowany był skyscraper expand. Forma kierowała na serwis Klienta, gdzie znajdowały się odpowiedzi ekspertów na pytania rodziców odnośnie zdrowego żywienia. Zorganizowaliśmy też konkurs z pytaniami, na które odpowiedzi można było znaleźć na stronie Klienta.

Na początku i pod koniec kampanii został rozesłany mailing do pełnej bazy subskrybentów portalu z informacją o akcji.

Efekty:

Ponad 160 000 unikalnych użytkowników w ciągu 6-tygodniowej akcji zostało przekierowanych na serwis Klienta.