Sytuacja wyjściowa

Firma CD Projekt Sp. z o.o. wydała kolejny film na DVD przeznaczony dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Zaplątani ( produkcja Disney). Dystrybutor dysponował produktami promocyjnymi oraz materiałami elektronicznymi, takimi jak kolorowanki z bohaterami, wywiady, instrukcje przygotowania fryzur.

Cel Kampanii

Kampania wizerunkowa – mająca poinformować grupę docelową o dostępności filmu Zaplątani na DVD i Blu-ray, wytworzenie więzi emocjonalnej między bohaterami i dziećmi oraz pozytywnych konotacji produktu u rodziców. Wytworzenie chęci posiadania filmu w domowej kolekcji.

Grupa docelowa

  • Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Rodzice dzieci w powyżej określonym wieku

Idea

Poprzez udostępnienie materiałów edukacyjnych i zabawowych oraz organizację konkursu firma wspiera wartościowe rodzinne formy spędzania czasu, angażując emocje i wpływając na pozytywny, spersonalizowany odbiór produktu przez grupę docelową.

Przebieg

1 tydzień (od dnia premiery)2 tydzień
Tapeta ROSKonkurs + banner
Wstęp dedykowanyTapeta (dział DVD)
Informacje redakcyjneInformacje redakcyjne
Tydzień z filmemRectangle z Video Ad
Wsparcie newsletterem (bilboard + zajawka redakcyjna)Wsparcie newsletterem (bilboard + zajawka redakcyjna)
Wsparcie FBWsparcie FB

 

W trakcie trwania 2-tygodniowej kampanii prowadzone były różnorodne działania, które miały sprawić, że wszyscy użytkownicy portalu będą wiedzieć o nowej premierze DVD oraz wyzwolić w jak największej liczbie użytkowników chęć posiadania filmu.

Zdecydowaliśmy się na bardzo widoczne formaty, jak tapeta, które ze względu na doskonałej jakości kadry z filmu i bardzo pozytywny przekaz nie drażniły, a nawet wpływały dodatnio na estetykę jako tapeta portalu. Tapeta towarzyszyła użytkownikom przez cały tydzień, na wszystkich odsłonach. Po kliknięciu w nią użytkownik był przekierowany do opisu produktu w sklepie internetowym.

Dodatkowe informacje o filmie dostępne były poprzez działania redakcyjne ( także na profilu FB oraz w newsletterze). Doskonałym i koniecznym uzupełnieniem był trailer filmu zamieszczony w jednej z reklam graficznych. Aby przyzwyczaić dzieci do bohaterów, publikowaliśmy przez pierwszy tydzień, każdego dnia inne materiały o charakterze rozrywkowym: zabawy, quizy, kolorowanki, pomysły na fryzurki dla dziewczynek.

W celu wytworzenia emocji i interakcji z użytkownikami został ogłoszony konkurs na „zaplątane fryzury“ trwający 2 tygodnie. Autopromocja konkursu to baner, zdjęcia nagród i zajawka konkursowa w newsletterze oraz na profilu FB.

Efekty

  • Ponad 2 760 000 odsłon formatów graficznych z wizerunkiem produktu i wyraźnym tytułem
  • 19 388 – akcji kliknięć w formaty przekierowujących do stron zakupowych lub informacyjnych (wg sugestii klienta)
  • 150 000 odsłon materiałów rozrywkowych dotyczących filmu